50+ שנות ניסיון

הבית החדש של גילאי 50+

מיתוג מעסיק – למה הוא חשוב ואיך ממתגים נכון?

מיתוג, מיצוב, תדמית, "ערכי המותג", "שפת המותג", "ה-DNA של המותג" – האם זה כמו סינית בשבילכם? אז סביר שגם המונח מיתוג מעסיק לא לגמרי מובן ואולי אפילו מבלבל במיוחד. במאמר הקצר הבא, נעשה בכך סדר ונסביר, מהו מיתוג מעסיק? ומה חשוב לדעת עליו בפועל?

מאסטרטגיה למיתוג

עסקים שיש להם אסטרטגיית שיווק נכונה ומגובשת באופן מסודר, עוסקים באופן שיטתי גם במיתוג, מיצוב, קידום תדמית וכדומה. מהיבטי על אסטרטגיים כאלה, נגזרות החלטות מעשיות רבות בהמשך. כתזכורת קצרה והקדמה, נגדיר כמה ממונחים חשובים אלה:

  • מיתוג – מיתוג הוא ביטוי לתפיסות וערכי החברה, כפי שאתם מגדירים אותם. במסגרת אסטרטגיית שיווק נכונה, נושא המיתוג הוא בהחלט היבט מרכזי שיילקח בחשבון. “DNA של המותג" או "ערכי המותג" וביטויים דומים, מתייחסים לאותו דבר.
  • מיצוב – זה הוא מונח אשר מתייחס למצבכם ביחס למתחרים, מהיבטים שונים. במקרה זה, בעיקר מהיבט התדמית.
  • תדמית – האופן שבו העסק שלכם או מותג ספציפי שלו נתפס בפועל בציבור הרחב.
  • בידול – השוני שלכם ביחס למתחרים.
  • שפת המותג – על בסיס כל אלה, עסק יכול לגבש את "שפת המותג" ולתעד אותה באופן מסודר ורשמי ב"ספר מותג". כעת, ניתן יהיה להשתמש בכך באופן קל וברור יותר. למשל, במסגרת עיצוב אתר עבור העסק או ביצוע צילומי תדמית.

 

 

אז מה זה מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק, לוקח כל זאת לכיוון מיוחד למדי. כאן מדובר, על האופן שבו מציגים את העסק כמעסיק. איך זה לעבוד אצלכם? מהם התנאים האופייניים? ההטבות המיוחדות? האווירה הכללית? במבט כללי, כדאי לכל עסק עם עובדים לעסוק בנושא זה. ככל שיש יותר עובדים, כך הדבר עשוי להיות משמעותי יותר. מיתוג מעסיק טוב, עשוי לסייע לעסק גם בימי משבר מסוגים שונים. תוכלו להאזין לפודקאסט בנושא בכדי ללמוד עוד על כך. גם עסקים בצמיחה עשויים להזדקק לכך במיוחד. הגדרת מיתוג המעסיק מקדמת כמה תועלות, בהן:

  • השקעה בעובדים – חיזוק הזדהות העובדים עם ערכי העסק ותרומה לשימור עובדים. חיזוק התחושה שעובדים במקום טוב ובעקבותיה, המוטיבציה לעבוד בו, להתמיד בכך ואף להמליץ עליו לאחרים (כמקום עבודה וכמקור למוצרים או שירותים).
  • משיכת מועמדים – חיזוק העניין בעסק והאהדה כלפיו, מצד מועסקים פוטנציאליים.
  • קידום תדמית בציבור – קידום התדמית הכללית של העסק, בפני הציבור הרחב, כולל כמובן לקוחות פוטנציאליים.

כיצד עושים זאת היטב?

מיתוג מעסיק עשוי לקבל ביטוי מעשי באופנים רבים, כולל:

  • הצגת הצלחות והישגים קונקרטיים של העסק.
  • הצגת המלצות שונות ממקורות אמינים.
  • צילומי תדמית – צילומים מקצועיים של העובדים וההנהלה, עשויים לתרום גם הם למיתוג מעסיק. עובדים מסוימים עשויים להרגיש שלא בנוח מול המצלמה ומהרעיון להיחשף בצורה כזו. אם זה קורה, מכל סיבה שהיא, אפשר תמיד למצוא תחליף מתאים כגון צללית.

לסיכום

מיתוג מעסיק טוב, עשוי לשפר את תפקודכם כעסק בכמה אופנים חשובים. לכן, כדאי לקחת אותו בחשבון, בכל חשיבה ותכנון אסטרטגיים, שיווקיים וגם בהקשר ניהול כוח האדם.

מאמרים נוספים

לא מוותרים על חיי חברה

נגישות