50+ שנות ניסיון

הבית החדש של גילאי 50+

הנכדים באים לארוחת ערב? 5 מנות שכל ילד יאהב

כשהנכדים מגיעים, אתם בשיא ההתרגשות, מפני שהנה מגיעים הילדים המתוקים האלה המביאים עמם שמחה, צחוק והמון אהבה. אבל כמה ימים עם הנכדים, יכולים להיות מאתגרים, בעיקר כשזה נוגע אל אוכל שילדים אוהבים ולמה שאפשר לספק להם. אז איזה רעיונות יש למנות מעולות שאפשר להכין במהירות? הנה כמה הצעות:

נקניקיה בלחמנייה

כשהנכדים רצים, משחקים או סתם צופים בטלוויזיה, אפשר להגיש להם נקניקיה בלחמנייה. שתי נקניקיות איכותיות בלחמנייה עם כרוב כבוש וחרדל, יהיו אחלה ארוחה. אם אתם רוצים לשלב נקניקיות באוכל, יש כמה מתכונים לארוחת ערב קלילים וטעימים כמו חביתה עם נקניק, שקשוקה עם קבנוס, 'משה בתיבה' (נקניקיות עטופות בצק עלים) ושאר מתכונים קלים ומהירים, שגם מזינים. כשאתם בוחרים נקניקיות שימו לב שהן איכותיות ומכילות כמות גדולה של חלבון. לצד הנקניקיות אפשר לטגן צ'יפס או לאפות צ'יפס בתנור כדי להוריד את כמו השומן במנה.

חזה עוף פתיתים וירקות

חזה עוף עם ירקות או שניצל ופסטה, יספקו ארוחה ישראלית קלאסית שכולם אוהבים. הכינו חזה עוף או שניצל, בשלו פתיתים או אורז עם ירקות כמו ברוקולי, גזר, קישוא שאפשר לצלות בתנור. כך תוכלו לספק ארוחה מלאת בריאות.

 

 

רצועות אנטרקוט

רכשו נתח אנטרקוט וצלו אותו על מחבת פסים. לאחר מכן חתכו את הנתחים לרצועת והגישו. להגיש ליד המנה כדאי להגיש פירה תפוחי אדמה או תפוח אדמה אפוי בתנור.

טוסטים

אפשר לספק לנכדים את כל מה שצריך בהכנת טוסט טעים. על שתי פרוסות לחם אפשר למרוח חמאה או מעט רסק עגבניות, ולהניח גבינה צהובה או גבינת מוצרלה. הכניסו לטוסט בצל או עגבנייה חתוכים, כדי לספק מנת ירק וגם כדי לרענן את הטוסט. כדאי להוסיף זיתים לצד הטוסט או מלפפון טרי עם מעט מלח.

פריטטה צבעונית

פריטטה היא סוג של חביתה או פשטידה שמכינים בקלות על מחבת. כדי להכין פריטטה צריך נקניק פסטרמה חתוך לקוביות, ביצים טרופות בקערה אליה מוסיפים את הנקניק וחתיכות תפוח אדמה (אפשר להשתמש בתפוח אדמה שנשאר מאתמול). לתערובת מוסיפים גם ברוקולי חתוך או קישואים, וכל ירק שנמצא במקרר וממתין לישועה. את הפריטטה מכינים במחבת משומנת אליה בוזקים את הביצים שטרפתם ואת הנקניקיות עם הירקות הקצוצים. מטגנים כמה דקות והופכים עד שנוצרת מעין חביתה עבה וטעימה.

אפשר להפוך את חווית האירוח של הנכדים לחוויה נחמדה וכיפית יותר על ידי כך שנשלב אותם בהכנת הארוחה וניתן להם לחתוך ירקות (תוך השגחה כמובן), ניתן להם להכין את הרטבים או לקשט לעצמם את הצלחת. נוסף על כך אפשר גם לשים מוזיקה טובה ברדיו כמו רדיו מורשת או לשים שירים ביוטיוב וליצור אווירה נחמדה וכיפית שתרגום להם להרגיש עצמאות וחלק מההכנה.

אז אם הנכדים תכף מגיעים: זה הזמן להכין ארוחות  מעולות וטעימות במספר דקות. בתיאבון!

מאמרים נוספים

לא מוותרים על חיי חברה

נגישות